Sledování cen konkurence

14.03.2020

Cenové strategie, analýzy, monitoring cen a sledování konkurence - zdánlivě nepodstatné činitele pro správce internetových obchodů, ovšem ti zkušení již vědí, že bez zmíněných procesů nelze úspěšně zvyšovat zisk. Flexibilně upravované procesy vedou k maximální ziskovosti, ve výsledku až o třetinu, a to velice jednoduchou cestou. Karsa nabízí v jednom balíčku zmíněné služby, zároveň se soustředí i na další kroky jako automatický výprodej, nacenění produktu bez znalosti ceny konkurenčních e-shopů, fixní ceny pro marketingové akci a jiné unikátní postupy na bázi strojového určení.

Monitoring cen
Monitoring cen

Monitoring cen ostatních obchodů směřuje k vlastní maximální ziskovosti

Monitoring cen konkurence je jednou ze základních obchodních strategií, kterou využívají kamenné i internetové prodejny. Jelikož počet e-shopů se dennodenně rozrůstá o desítky až stovky, je nemožné obsáhnout sledování konkurenčních cen v rámci lidského rozumu. Proto existují takzvaní roboti, kteří sledují e-shopy, a zvláště ceny nabízených produktů, v Česku, ale i v zemích Evropské unie. Několikrát denně jsou monitorována a analyzována data přímo z e-shopů a cenových porovnávačů, jež jsou následně aplikována pro spravovaný e-shop.

Sledování cen konkurence je plně automatizované

Díky automatické funkci scriptu jsou veškeré analýzy, strategie, sledování cen konkurence a reporty dostupné pro klienty Karsa. Jednotlivé analýzy jiných e-shopů jsou nasměrovány pro konkrétní e-shop, jenž tak získává unikátní data přesně pro své potřeby. Z nepřetržitě aktualizovaných výsledků tak může optimalizovat vlastní cenotvorbu. Analytická kostka je základem pro cenové strategie, které zahrnují aktuální i historické ceny, objednávky, návštěvnost, což je zdrojem dat pro následné strojové výpočty a statistické výpočty.