PPC reklama s platbou za kliknutí: Co je PPC a jak funguje?

20.11.2020

PPC reklama je model online reklamy, ve kterém inzerenti platí pokaždé, když uživatel klikne na jednu z jejich online reklam. Tak se jednoduše potenciální klient dostane na vaši stránku, a vy tak můžete generovat potenciální zisk.

PPC reklama
PPC reklama

PPC reklama

PPC reklama nabízí různé typy, ale jedním z nejběžnějších typů je reklama v placeném vyhledávání. Tyto reklamy se zobrazují, když lidé hledají věci online pomocí vyhledávače jako Google - zejména když provádějí komerční vyhledávání, což znamená, že hledají něco, co by si mohli koupit. Může to být cokoli, od mobilního vyhledávání, přes vyhledávání místních služeb, až po někoho, kdo nakupuje dárek nebo i třeba tak špičková položka, jako je podnikový software.

Všechna tato vyhledávání spouští reklamy s platbou za kliknutí. V PPC reklamě jsou firmám zobrazujícím reklamy účtovány poplatky pouze tehdy, když uživatel skutečně klikne na jejich reklamu, proto název "platba za kliknutí".

Jak funguje PPC reklama?

Aby se reklamy mohly zobrazovat společně s výsledky ve vyhledávači, nemohou inzerenti jednoduše platit více, aby zajistili, že se jejich reklamy budou zobrazovat výrazněji než reklamy konkurence. Místo toho reklamy podléhají tzv. aukci reklam, což je zcela automatizovaný proces, který Google a další hlavní vyhledávače používají k určení relevance a platnosti reklam, které se zobrazují na jejich SERP.

Jak fungují klíčová slova v PPC reklamě?

Jak název napovídá, aukce reklam je systém nabídek. To znamená, že inzerenti musí podávat nabídky za podmínek, které chtějí "spustit" nebo zobrazit jejich reklamy. Tyto výrazy se nazývají klíčová slova. V okamžiku, kdy uživatel zadá svůj vyhledávací dotaz, vyhledávač provede složité algoritmické výpočty, na nichž je založena aukce reklam. To určuje, které reklamy se zobrazí, v jakém pořadí a jakým inzerentem.

Jelikož musíte platit za každé kliknutí na reklamu, je nutné nabízet pouze klíčová slova, která jsou relevantní pro vaše podnikání.